آشنایی با پنل خورشیدی و تجهیزات آن

دسته بندی ها: مقالات دسته بندی نشده

پنل خورشیدی به عنوان یک مبدل نور خورشید به انرژی الکتریکی، ابزار ارزشمندی است که به طور معمول در نقاطی که دسترسی به برق شهر وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد. پنل خورشیدی قادر است انرژی موجود در نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل نماید. به همین دلیل تنها در ساعاتی از روز که نور خورشید در دسترس است تولید انرژی را انجام می دهد.

راه اندازی پنل خورشیدی

پنل خورشیدی به تنهایی قابل استفاده نبوده و باید در کنار آن از تجهیزات الکتریکی دیگر نیز استفاده نمود. مهم ترین تجهیزاتی که برای راه اندازی پنل خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرد قطعات زیر است:

  • باتری برای ذخیره انرژی الکتریکی تولید شده
  • شارژکنترلر برای تطبیق خروجی پنل با باتری
  • اینورتر برای تبدیل برق باتری به برق شهر

خروجی پنل خورشیدی ثابت نبوده و در طول روز با تغییر جهت تابش نور خورشید، شدت تابش و همچنین زاویه تابش، ولتاژ و جریان آن تغییر می کند. به منظور استفاده از خروجی پنل خورشیدی بهتر است، انرژی تولید شده در باتری ذخیره و سپس از خروجی باتری استفاده شود.

از دیگر مزایای استفاده از باتری در کنار برق خورشیدی، بهره مند شدن از انرژی الکتریکی حتی در روزهای ابری است. در صورتی که باتری استفاده شده در کنار برق خورشیدی با ظرفیت بیشتری انتخاب شود، ظرفیت اضافه می تواند به عنوان پشتیبان در روزهای ابری به فرایند برق رسانی کمک کند.

به منظور شارژ باتری با پنل خورشیدی انتخاب شارژکنترلر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. شارژکنترلر علاوه بر کنترل فرایند شارژ باتری، می تواند مشخصات ولتاژ و جریانی پنل خورشیدی را با باتری تطبیق دهد.

در مرحله آخر به منظور بهره برداری از پنل خورشیدی نیاز به اینورتر است. اینورتر برق باتری را به برق شبیه برق شهر تبدیل می کند. اینورتر دارای توان مشخص است که متناسب با مصرف کننده الکتریکی انتخاب می شود.

طراحی پنل خورشیدی مورد نیاز

فرایند طراحی پنل خورشیدی و قطعات الکتریکی همراه آن مانند باتری و شارژر تا حدی پیچیده است. به منظور طراحی درست سیستم خورشیدی می توانید از کارشناسان ما در مجموعه تکسان صنعت کمک بگیرید. کارشناسان ما شما را در زمینه انتخاب قطعات خورشیدی راهنمایی می کنند تا بتوانید بهترین قطعات را در کنار یکدیگر استفاده کنید. همچنین تعدادی پک خورشیدی قابل حمل در فروشگاه موجود است که این سیستم ها به صورت کامل به فروش می رسد.

پنل خورشیدی و محصولات خورشیدی در فروشگاه

امروزه پنل خورشیدی به عنوان ابزاری کاربردی در بازار شناخته می شود. به منظور بهره مندی شما مشتریان عزیز از این ابزارالات، پنل خورشیدی و قطعات کاربردی آن به فروشگاه اینترنتی تکسان صنعت اضافه شد.

0